2013

REAL ORAZ DIAGEO PONOWNIE WSPÓLNIE NAKŁANIAJĄ DO ODPOWIEDZIALNEGO PICIA ALKOHOLU

4. edycja kampanii Alkohol to odpowiedzialność. Pij rozważnie. prowadzona przez Diageo, Real i partnerów, zawita w kwietniu br. do wszystkich 57 sklepów sieci na terenie Polski. Na stoiskach alkoholowych klienci zapoznają się z informacjami dotyczącymi odpowiedzialnego picia alkoholu, a na stronie internetowej kampanii będą mogli wziąć udział w konkursie z nagrodami.

 

Od 4 kwietnia br. w 57 sklepach Real na terenie całej Polski na klientów hipermarketów będą czekały informacje dotyczące kampanii Alkohol to odpowiedzialność. Pij rozważnie. i odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu. Na stoiskach alkoholowych konsumenci znajdą produkty Diageo ze specjalnymi zawieszkami informujące o tzw. „4 zasadach dobrej zabawy”. Ponadto wszyscy klienci lojalnościowi Real będą mogli wziąć udział w konkursie dostępnym na stronie www.pijrozwaznie.pl. Dostępny tam quiz DRINKiQ zakończony jest pytaniem konkursowym dotyczącym odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu. Na zwycięzców, którzy udzielą najciekawszych odpowiedzi, czeka 10 wartościowych nagród niespodzianek i vouchery na taksówkę, aby po imprezie mogli bezpiecznie wrócić do domu.

Alkohol to produkt, którego należy używać odpowiedzialnie. Dlatego od 4 lat nieprzerwanie wspólnie z siecią Real przypominamy klientom o praktycznych zasadach, które w prosty sposób mówią o tym, o czym wielu z nas często zapomina – mówi Aneta Jóźwicka, Corporate Relations Director Diageo Polska. Jak pokazują nasze ubiegłoroczne badania prowadzone w sklepach Real, 93% klientów sieci uważa, że działania, promujące odpowiedzialne picie alkoholu są obecnie bardzo potrzebne, 82% uznaje treści, które przekazujemy za pouczające i ważne, a aż 79% z nich nasza kampania przypomina, że ważne jest, by alkohol pić odpowiedzialnie. [1] Mamy nadzieję, że długoletnia współpraca z siecią Real i wysiłek podjęty na rzecz kształtowania świadomego i odpowiedzialnego podejścia do konsumpcji alkoholu rzeczywiście wpływa na postawy naszych wspólnych konsumentów.

To dla naszych klientów staramy się aktywnie uczestniczyć w różnych akcjach i kampaniach społecznych, poświęconych ważnym problemom społecznym. Już po raz 4 współpracujemy z Diageo przy kampanii promującej odpowiedzialne picie alkoholu, ale po raz 1 mamy specjalną niespodziankę dla naszych klientów lojalnościowych. Przygotowaliśmy dla nich konkurs z wiedzy o alkoholu, dostępny na stronie www.pijrozwaznie.pl. Choć atrakcyjne nagrody czekają na 10 szczęśliwców, to każdy, kto weźmie udział w naszej zabawie, jest wygrany – wszyscy mają bowiem szansę poszerzyć wiedzę, czym jest i jak działa na organizm alkohol – mówi Agnieszka Łukiewicz – Stachera, rzecznik prasowy sieci Real.

O Akcji

Kampania „Alkohol to odpowiedzialność – pij rozważnie” prowadzona jest przez producenta alkoholi firmę Diageo we współpracy z siecią hipermarketów Real. Podczas ubiegłorocznych edycji kampanii organizatorzy przeprowadzili sondaż wśród internautów i badanie opinii publicznej, publikowali porady w zakresie odpowiedzialnej konsumpcji alkoholu oraz zbierali deklaracje od kierowców, wydając im przy tym specjalne naklejki na szybę i etui na dowody rejestracyjne „Prowadzę. Nie piję”. Dotychczas organizatorzy zebrali ponad 75.500 podpisów. Deklaracje poparcia dla idei akcji można cały czas składać na Facebooku, uruchamiając i postując na swoim profilu specjalną aplikację, która symuluje efekty jazdy samochodem  po spożyciu alkoholu. Jej uruchomienia ma zobrazować kierowcom jak upośledzone mogłyby stać się ich reakcje za kierownicą po spożyciu alkoholu. Dlatego opracowane i promowane przez Diageo zasady odpowiedzialnej konsumpcji koncentrują się na czterech głównych kwestiach: nie siadaniu za kierownicą po spożyciu alkoholu, spożywaniu alkoholu tylko przez osoby pełnoletnie, uzupełnianiu płynów i jedzeniu w trakcie spożywania alkoholu. Wspomniane zasady wraz z uzasadnieniem brzmią następująco:

  1. Nie pij, jeśli prowadzisz.

Pomyśl o powrocie do domu, zanim z niego wyjdziesz. Zamów taksówkę lub znajdź niepijącego kierowcę, który odwiezie cię bezpiecznie do domu.

 

  1. Nie pij, jeśli jesteś niepełnoletni.

W Polsce alkohol mogą kupować i spożywać wyłącznie osoby powyżej 18 roku życia.

 

  1. Kiedy pijesz, pamiętaj też o jedzeniu.

Jedzenie przed lub podczas picia alkoholu spowalnia jego wchłanianie.

 

  1. Po każdym drinku wypij szklankę wody.

Alkohol odwadnia organizm, dlatego warto uzupełniać płyny i pić wolniej, pijąc na przemian napoje alkoholowe i bezalkoholowe. To zapewni odpowiedni poziom nawodnienia organizmu.

 

Ekspertka kampanii:

Prof. Iwona Wawer – chemik, profesor nauk farmaceutycznych na Wydziale Farmaceutycznym Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego. Zajmuje się badaniami nad stresem oksydacyjnym i wolnymi rodnikami. Jest autorem i współautorem ponad 150 publikacji naukowych. Od 2011 r. ekspert kampanii „Alkohol to odpowiedzialność. Pij rozważnie”.

 

Organizator i Partnerzy kampanii:

Diageo organizator kampanii „Alkohol to odpowiedzialność. Pij rozważnie.”, producent i dystrybutor jednych z najbardziej znanych marek alkoholowych na świecie, z kategorii alkoholi mocnych, win i piw. Firma posiada m.in. takie marki jak: Johnnie Walker, Guinness, Smirnoff, J&B, Baileys, Cuervo, Tanqueray, Captain Morgan, Crown Royal, wina Beaulieu Vineyard i Sterling Vineyards. Diageo to międzynarodowa firma, prowadząca sprzedaż w 180 krajach na całym świecie. Firma jest notowana na giełdach w Nowym Jorku i Londynie.

Więcej informacji na temat Diageo, jej pracowników, marek, wyników biznesowych można znaleźć na www.Diageo.com

 

Real – sieć hipermarketów Real, obecna w Polsce od 1997 roku i dysponująca 57 placówkami na terenie całego kraju, należy do niemieckiego koncernu handlowego METRO Group – drugiego, co do wielkości w Europie i trzeciego na świecie, koncernu handlowego zatrudniającego 250 tys. pracowników. Sieć hipermarketów Real powstała w Niemczech w 1992 r. Od tamtego czasu, konsekwentnie łącząc jakość oferowanych usług i dynamizm rozwoju, podbija międzynarodowy rynek. Real w Polsce od 1997 roku prowadzi intensywną ekspansję na terenie całej Polski. Sieć ma opinię dobrze zorganizowanej, solidnej firmy dbającej o satysfakcję Klienta, dzięki wykwalifikowanej kadrze i wysokiej jakości usług.

 

Lokalizacje sklepów w poszczególnych województwach:

 

Województwo zachodnio-pomorskie

Szczecin – Struga

Szczecin – Ku Słońcu

Szczecin – Wyzwolenia

 

Województwo pomorskie

Gdańsk – Osowa

Gdańsk – Kołobrzeska

Gdynia

Słupsk

 

Województwo warmińsko-mazurskie

Olsztyn

 

Województwo podlaskie

Białystok

 

Województwo mazowieckie

Radom Żółkiewskiego

Radom

Warszawa Janki

Warszawa Marki

Warszawa Okęcie

Warszawa Praga

Warszawa Ursynów

Warszawa Wola

 

Województwo kujawsko-pomorskie

Bydgoszcz

Grudziądz

Toruń – Żółkiewskiego

Toruń – Grudziądzka

Włocławek

 

Województwo wielkopolskie

Poznań – Bukowska

Poznań – Szwajcarska

 

Województwo dolnośląskie

Jelenia Góra

Legnica

Lubin

Wałbrzych

Wrocław

Zgorzelec

 

Województwo łódzkie

Piotrków Trybunalski

Łódź – Brzezińska

Łódź – Jana Pawła II

Łódź – Manufaktura

Łódź – Piłsudskiego

 

Województwo opolskie

Opole

Opole – Wrocławska

 

Województwo śląskie

Bielsko-Biała

Bytom

Czeladź

Częstochowa

Dąbrowa Górnicza – CH Pogoria

Dąbrowa Górnicza – Katowicka 1

Katowice

Mysłowice

Rybnik

Sosnowiec

Tychy

Zabrze – Szkubacza

Zabrze – Pl. Teatralny

 

Województwo świętokrzyskie

Kielce

 

Województwo lubelskie

Lublin

 

Województwo podkarpackie

Rzeszów

 

Województwo małopolskie

Tarnów

Kraków – al. Pokoju

Kraków – Komorowskiego

Nowy Sącz

 


[1] Badanie przeprowadzone w lutym 2012 r. w sklepach Real przez MillwardBrown na zlecenie Diageo.

 

Odwiedź nasz fanpage Facebook